ساخت ۹۰۰۰ بدن چای کم آب سلامت درکشور
نوشته شده توسط : iranfoodex

ساخت ۹۰۰۰ بدن چای کم آب سلامت درکشور
به گزارش ایسنا , محمدولی روزبهان اعلام‌کرد : حدود ۴۴‌ هزار بدن برگ سبز چای از چایکاران استان گیلان و مازندران خریداری که از این میزان , حدود ۹۰۰۰ بدن چای کم آب تندرست و بهداشتی ساخت شده‌است .

او افزود : بها ریالی چای تولیدی خریداری‌شده از چایکاران حدودا ۱۰۳‌ میلیارد تومان است که با وجهی که تاکنون واریز شده ۴۸‌ میلیارد تومان پرداخت شده که بالغ بر ۴۷‌ درصد از مبلغ برگ سبز چای پرداخت شده‌است .

روزبهان بابیان این‌ که در ‌سال قبلی در مقایسه با ‌سال ۱۳۹۲ معادل ۷۳‌ درصد ارتقاء ایجاد داشتیم , ادامه بخشید : مرحله زیر کشت باغ ها چای با احیای دوباره باغ ها رهاشده ۲۲‌ درصد ارتقاء پیدا نموده است و تمام این آمارها نشان از بهبود وضعیت ساخت داخلی و حمایت از آن داراست .

رییس اداره چای میهن با اشاره به این‌که میانگین مرحله باغ ها به ازای هر هکتار در کشور ایران حدود ٦٠٠ متر است , خاطر نشان کرد : برداشت برگ چای در چین ابتدا سال جاری در مقایسه با بازه مشابه‌ سال قبلی ٩‌درصد ارتقاء یافت .

پرده هوا

برآورد می‌ شود که سالیانه ١٠٠‌هزار بدن هم به طور قاچاق چای به کشور ایران می آید چای اهل ایران فقط چای تولیدی دنیا است که در فرآیند ساخت آن از سم استفاده نمی‌ شود .





:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: